Nasza firma oferuje profesjonalne strony internetowe, sklepy, aplikacje i wiele innych usług z branży informatycznej, skontaktuj się z nami, dobierzemy wspólnie opcję najkorzystniejszą dla Ciebie i Twojego biznesu.
7 wskazówek marketingowych w dobie pandemii
Przyjrzyjmy się siedmiu strategiom marketingu internetowego, których możesz użyć, aby utrzymać zdrową firmę w klimacie gospodarczym dotkniętym koronawirusem…
Dla właścicieli firm i kadry kierowniczej pandemia koronawirusa niesie ze sobą dwa razy więcej zmartwień i stresu. Jeśli należysz do tej grupy, już wiesz dlaczego. Jak każdy z nas, prawdopodobnie martwisz się o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i swoich bliskich, ale masz również dodatkowy ciężar, próbując wymyślić, jak utrzymać swoją firmę pośród szeregu wyjątkowych wyzwań, które wydają się zmieniać dzień po dniu.
Tak więc, mimo że uporządkowanie witryny i strategii marketingowej online mogło nie być początkowym problemem, prawdopodobnie zastanawiałeś się nad tym w ciągu ostatnich kilku dni. W tym krótkim przewodniku chcemy przedstawić kilka prostych pomysłów, których możesz użyć, aby Twoja firma działała jak najsprawniej w nadchodzących tygodniach i miesiącach.
#1 Sprzedawaj to, czego chcą Twoi klienci
Nie jest to oczywiście przełomowa rada, ale warto zacząć od oczywistego: większość ekspertów przewiduje, że pandemii koronawirusa będzie towarzyszyć tymczasowe spowolnienie gospodarcze. Kiedy dodasz te dwie rzeczy do siebie, pojawia się duża niepewność. Oznacza to, że wzorce zakupowe zmienią wiele branż.
Dowiedz się, czego Twoi klienci mogą chcieć od Ciebie w krótkim okresie, a następnie dostosuj swoją witrynę, aby podkreślić te produkty lub usługi. Niezależnie od tego, czy są to tańsze rozwiązania, czy te z krótszymi zobowiązaniami kontraktowymi, nadszedł czas, aby pokazać swojemu rynkowi docelowemu, że możesz pomóc im zaoszczędzić pieniądze i zachować elastyczność.
#2 Spraw, aby e-commerce stał się większą częścią Twojej strategii sprzedaży
W obliczu niepewnych lub szybko zmieniających się warunków nie zawsze jest łatwo ustalić, w jaki sposób się poruszać. Jednak podwojenie liczby e-commerce to prawdopodobnie oczywistość dla wielu małych i średnich firm oferujących produkty do sprzedaży.
Eksperci ostrzegają ludzi, aby jak najwięcej trzymali się z dala od sklepów i tłumów. Jednocześnie nie ma aktualnych oznak, że wpłynie to na usługi pocztowe lub dostawy wysyłkowe. Możesz więc użyć swojego sklepu internetowego, aby zapewnić kupującym dokładnie to, czego potrzebują, bez czasu i ryzyka związanego z podróżą do Twojej lokalizacji.
#3 Odbieraj spotkania i wydarzenia online
Nigdy nie ma dobrego czasu na kryzys zdrowotny lub spowolnienie gospodarcze, ale mamy szczęście, że w 2021 r. mamy narzędzia technologiczne, których potrzebujemy, aby móc spotykać się z klientami i współpracownikami bez przebywania w tym samym pomieszczeniu. Chociaż nie ma nic takiego jak spotkanie twarzą w twarz, Ty i Twój zespół możecie korzystać z narzędzi takich jak Skype, Zoom i oprogramowania do webinarów, aby pozostać w kontakcie.
Jednak maksymalne wykorzystanie tych rozwiązań to coś więcej niż tylko kupowanie licencji. Zainwestuj niewielką ilość czasu i zapoznaj się z ich funkcjami i korzystaj z dobrych kamer internetowych, mikrofonów i oświetlenia. Różnice, jakie wprowadzają te drobne akcenty, pomogą Ci się wyróżnić.
#4 Pomyśl o efektywności dzięki reklamom cyfrowym i PPC
Jak już zauważyliśmy, najbliższe miesiące przyniosą spowolnienie gospodarcze i duże zmiany w nawykach zakupowych. Wiedząc o tym, prawdopodobnie warto nieco inaczej podejść do reklamy.
Wspaniałą rzeczą w reklamach cyfrowych i PPC jest to, że można je nie tylko precyzyjnie ukierunkować, ale także szybko dostosować (lub zmniejszyć). Jeśli więc okaże się, że kupujący nie reagują na oferty, które kiedyś przynosiły zyski, możesz przestać wydawać pieniądze na kampanie, które nie przynoszą wyników. Uważnie obserwuj swoje analizy i upewnij się, że nie wyczerpujesz swojego budżetu na reklamy, odbiorców lub wyszukiwane hasła, które nie są istotne na obecnym rynku.
#5 Często aktualizuj swoją witrynę
Jeśli jest jedna rzecz, którą łatwo zrozumieć i docenić w takiej chwili, to po prostu to, jak wiele jest poza twoją kontrolą jako właściciel firmy lub dyrektor. Prawdopodobnie pojawi się więcej problemów, w tym te, które są unikalne dla Twojej firmy lub branży, nawet jeśli nie widzisz ich jeszcze na horyzoncie.
Gdy takie rzeczy, jak nieobecności pracowników lub przerwy w łańcuchu dostaw wpływają na Twoją firmę, postaraj się natychmiast zaktualizować zawartość. Dając klientom aktualne ceny, realistyczne terminy dostaw itp., zapobiegasz ich późniejszemu niezadowoleniu (i anulowaniu zamówień lub składaniu reklamacji) i oszczędzasz na kosztach w tym procesie.
#6 Często docieraj do klientów i partnerów
Prawdopodobnie martwisz się kilkoma aspektami swojego życia i biznesu. Podobnie jak Twoi klienci, dostawcy i pracownicy. Jednym ze sposobów, w jaki możesz zmniejszyć ich obciążenie – i zwiększyć swoją wiarygodność teraz i na przyszłość – jest komunikowanie się z nimi częściej niż w innym przypadku.
Zalecamy bardzo konsekwentne korzystanie z biuletynu e-mailowego i obecności w mediach społecznościowych podczas obecnego kryzysu. Informuj osoby, które z Tobą współpracują, o wszelkich zamknięciach i zakłóceniach. Daj im znać, jeśli znajdziesz nowe możliwości lub odkryjesz wskazówki, które mogą im pomóc. Im bardziej przejrzysz, co dzieje się z Twoją firmą, tym mniej będą musieli się martwić i tym więcej zdobędziesz zaufania.
#7 Spodziewaj się nieoczekiwanego
Większości z nas gwałtowna przemiana codziennego życia – i obecnych warunków biznesowych – wydawała się wzięła niemal znikąd. To tylko logiczne, że następny zestaw ważnych wydarzeń prawdopodobnie również pojawi się jako niespodzianka.
Nikt nie wie dokładnie, co się wydarzy, ani kiedy pandemia będzie wystarczająco kontrolowana, aby wrócić do tego, co uważamy za normalne… Ani nawet, jaka będzie „nowa normalność”. Decydenci powinni o tym pamiętać i unikać angażowania się w duże, perspektywiczne plany lub inwestycje, przynajmniej przez jakiś czas. Nadejdzie czas na strategiczne, długoterminowe myślenie, ale na razie możesz skupić się na dbaniu o pilne potrzeby dla siebie, swojego zespołu i klientów.
Udostępnij: